Längesen sist...

...var det sedan jag bloggade. Har suttit mest på Facebook och Farmville, detta eminenta, pedagogiska spel...har upptagit min tid, men för tillfället känner jag att jag har fått nog.

Här på Kungsgården har det hänt en hel del, jag ska försöka lägga in lite bilder härifrån.

Kaninerna är nu bara en kanin - bara Guld är kvar.
* Kalle dog i sin bur, liggande över maten och kallt var det inte heller, så han varken frös eller svalt ihjäl. Kanske blev han skrämd av något, vem vet?
* Belgiska jättehonan ramlade ut ur sin bur och låg död där en morgon, hur kunde dörren vara öppen? Dog hon innan fallet? Kallt var det också, men troligen inte så kallt att hon frös ihjäl i varje fall.
* Guld bor i sin utebur dygnet runt nu och trivs med det. Tillgång på gräs hela tiden :-)

Kattfamiljen har expanderat...
* Miss Li nedkom med fyra kattungar i april, två grå, en gul och en gråspräcklig, Hästen, Avatar, Noah och Mårran.
* Medusa nedkom också med fyra kattungar i maj, två gula, en grå och en sköldpaddsfärgad, Leon och Louis, Olle och Soraya.
* Gösta var borta i 2½ månad när det var som kallast (!), men helt plötsligt en kväll var han här ute och jag fick hämta in honom. För tillfället verkar han vara på sommarviste, kommer ibland, men är ute som oftast.  
* Nisse har varit borta över en månad, kanske är han på samma sommarviste?
* Medusa, den yngsta fyrbarnsmamman har nu varit borta i 4 dagar - fast hon har fyra små barn som bara är 8 veckor - hoppas att det inte har hänt något...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0