Fredag 2009-09-04

Regn... var det idag då.
Ska badhuset i Bollsta läggas ner nu? Reparera för 100 000 kr? Man kan läsa att "Bollstabor slåss för simhallen". Vad tänker man på då? Man ser mangrant uppställd ortsbor, som står med nävarna knutna och - just det! - slåss! Med vem? Varandra?
Naturligtvis tycker jag att badhuset ska vara kvar och naturligtvis tycker jag att det är rätt att ortsborna är upprörda, men jag kunde inte låta bli att le litegrann när jag läste detta!
Idag har det  varit en bra dag att fara på badhuset t ex. Mycket varmare och skönare än i Kramfors är det dessutom.
Jag hoppas att det ordnar sig, reparationskostaderna kanske man kan samla in, men fortsatt drift av badhuset kan bli ekonomiskt svårt. Varför inte privatisera den, precis som vårdcentraler får göra. Allt går inte att driva med kommunala och statliga pengar numera, det är bara att inse kalla fakta.

Ja, vi får se om jag läser något mer idag, nu ska jag göra barnen i ordning och skjutsa dem till bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0